11 oktober

Schaamte en nood

Ik wil de Here te allen tijde prijzen,
bestendig zij Zijn lof in mijn mond.
Ik zocht de Here en Hij antwoordde Mij,
Hij redde mij uit al mijn verschrikkingen.
Zij schouwen naar Hem en stralen van vreugde,
en hun aangezicht zal niet schaamrood worden.
(Psalm 34:2,5,6)

Mijn kinderen, begrijp, dat loven en prijzen zelfs in nood de eerste stap is. Prijst de Heer, voordat je roept in je nood; zelfs, als de moeilijkheden je schijnen te overweldigen.
Dit is Mijn Goddelijke volgorde. Neem deze regel altijd in acht. Zoek totdat je, ook in de grootste nood, een reden tot dankbaarheid vindt. En ga dan loven en danken. Op die manier heb je een verbindingslijn tussen jou en Mij tot stand gebracht. Laat dan via die lijn je noodkreet horen.
Zo zul je bemerken, dat Ik het Mijne doe, en de bevrijding zal stellig volgens. O, wat zal er een blijdschap in je hart zijn! Wat zul je je licht voelen, als de last is afgewenteld, omdat je naar Mij hebt opgezien.
Ook de schaamte en nood zullen weggenomen worden. Dat is altijd de tweede stap. Eerst moet je Mij recht doen, en dan zal ook jou in de ogen van de mensen recht gedaan worden.

Alles duidelijk

Liefde is het grote vermogen tot begrip. Liefde verklaart alles, maakt alles duidelijk.
Hoe kun je Mij begrijpen, tenzij je Mij liefhebt?
Hoe kunnen de mensen Mijn bedoelingen inzien, tenzij ze Mij liefhebben?
Liefde is inderdaad de vervulling der wet. Ze is ook het verstaan van de wet.
Hij die liefheeft, is uit God geboren, omdat hij een nieuw leven binnengaat in God, die liefde is. Leef in die liefde.
Liefde is het die de grond toebereidt voor Mijn onderricht, die het hardste hart verzacht, die de meest onverschillige ontvankelijk maakt, die een verlangen schept naar Mijn Koninkrijk.
Heb daarom lief. Heb eerst Mij lief. Heb vervolgens allen lief en zo verbind je hen met Mij.