10 oktober

Extra werk

Onze Heer en onze God. Help ons door armoede tot overvloed. Door onrust tot rust, door verdriet tot vreugde, door zwakheid tot kracht.
Ik ben je Helper. Al deze zegeningen liggen aan het eind van het pad, dat je nu gaat. Heb daarom vertrouwen en weet, dat Ik je leid. Treed met vaste stap en vertrouwend op Mij de onbekende dag binnen. Aanvaard iedere plicht en iedere onderbreking als uit Mijn hand. Je bent Mijn dienaar. Dien Mij even vanzelfsprekend, blij en gewillig, zoals jij verwacht, dat anderen jou zullen dienen. Berisp je de dienaar, die extra werk ontloopt, die zich beklaagt, dat hij van een bepaalde taak wordt weggeroepen om ander werk te doen, waar hij niet zo veel zin in heeft? Heb je het gevoel, dat je door zo iemand slecht gediend wordt?
Maar hoe dan met Mij? Is dat niet de wijze, waarop jij Mij zo vaak dient? Denk daar eens over na. Neem het ter harte en bezie je dagelijks werk in dit licht.

Petrus' voorbeeld

Mijn kind, Ik zal je nooit begeven.
Mijn belofte is niet afhankelijk van jouw volmaaktheid, slechts van je aanvaarding van Mijn wil en je streven om er steeds in te wandelen.
Maar tot je gerustheid schenk Ik je de Goddelijke verzekering dat ook al faal jij in je pogingen, zo niet in begeerte, Ik kan geen menselijke zwakheid bepleiten, dus Mijn beloften moeten vervuld worden.
Toen Ik Petrus uitkoos, zag Ik in hem niet alleen iemand die na mislukking en verloochening een kracht voor Mij zou worden in Mijn kracht; Ik koos hem opdat anderen, broos en zwak, moed zouden vatten wanneer ze herinnerd zouden worden aan Mijn liefde en vergiffenis, en zijn later volgende geestelijke vooruitgang.