24 oktober

Zout der aarde

Heer, wij prijzen U en danken U voor Uw bewarende kracht.
Ja! 'Bewaard in de kracht Gods' is een belofte, en een zekerheid, die voor de gelovige blijdschap en heerlijkheid inhoudt.
De bewaring, die zekerheid en veiligheid betekent, is wonderbaar. Ook is er de bewaring, die leven, frisheid en reinheid inhoudt, het 'onbesmet van de wereld bewaard worden'.
Verder is er de bewaring, die Ik garandeer aan hen, die Ik 'het zout der aarde'noem.
'Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout zijn kracht verliest, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe dan om weggeworpen en door de mensen vertreden te worden'.
Alleen door zeer nauw contact met Mij treedt de bewarende kracht in werking, die bewarende kracht, die het zout zijn smaak en kracht doet behouden, en tevens dat deel van de wereld voor bederf bewaart, waarin Ik het stel.
Wat een werk! In dit geval niet door activiteit, maar enkel en alleen door zijn aanwezigheid, door zijn kwaliteit.

Een bijzondere boodschap

Vrede heeft voor iedere ware discipel een speciale betekenis en boodschap. Ze is geliefd bij hem door associatie. Vrede was het afscheidsgeschenk van zijn Heer aan Zijn volgelingen, nagelaten middels hen aan de volgelingen van elke komende generatie. Het is niet de vrede der onverschilligheid, der traagheid; dat is slechts berusting.
Nee, de vrede die Ik de Mijnen naliet is bezielend en sterk. Ze kan alleen wonen in het hart van iemand die met Mij leeft. Ze ontleent aan Mij dat eeuwige leven dat het Mijne is en dat dit geschenk altijd vol van onvergankelijke schoonheid maakt en met recht doortrokken van leven.