8 oktober

Donkere omstandigheden

Jezus, alleen al de gedachte aan U vervult ons met blijdschap.
Ja. Heb Mij zo lief, dat alleen al de gedachte aan Mij je vreugde geeft en je in verrukking brengt. Blijdschap bij de gedachte aan Iemand, die je zeer na aan het hart ligt.
De gedachte aan Mij is balsem voor alle verdriet. Je kunt voor al je lichamelijke, psychische en geestelijke kwalen altijd genezing vinden door aan Mij te denken en met Mij te spreken.
Is er twijfel en vrees in je hart? Denk dan aan Mij, en spreek tot Mij. In plaats van die vrees en twijfel zal zo'n heerlijke vreugde je hart en wezen binnenstromen, dat het elke aardse vreugde te boven gaat.
Dit kan niet missen. Twijfel daar nooit aan. Heb moed! Ja, heb moed! Heb goede moed! Vrees niets. Verheug je zelfs onder de donkerste omstandigheden. Verheug je!

'Here, red mij'

Ik wil het, word rein.
Gered van al wat de zuiverheid van je ziel bevlekt.
Gered van strenge oordelen.
Gered van ongehoorzaamheid aan Mijn gebod.
Gered van al wat Mijn gerechtigheid geweld aandoet, al die zonden tegen Mijn liefde. Ik wil het, word rein.