2 oktober

Ware zachtmoedigheid

Wat is het gemakkelijk te leiden en gids te zijn, wanneer je doet wat Ik verlang! De verwondingen van het leven ontstaan alleen, wanneer jullie, of degenen om wie je je bekommert, trachten een eigen weg te gaan en weerstand bieden aan de druk van Mijn hand.
Maar wanneer je Mijn wil wilt doen, moet er blijdschap zijn. Verheug je erin die wil te doen.
'De zachtmoedigen zullen de aarde beërven', heb Ik gezegd. Dat betekent, anderen leiden en de stoffelijke krachten van de aarde beheersen.
Maar deze hoge status van bezitter is het resultaat van een overgegeven wil. Dat is, wat Ik onder het woord zachtmoedig versta.
Leef dan. Geef je dan over. Overwin dan.

Geen groter blijdschap

Op aarde, ja zelfs in de hemel, kan er geen groter blijdschap bestaan dan te beseffen dat Mijn wil wordt volbracht zowel in de kleine als in de grote dingen.
Het kan inderdaad jullie 'vlees' zijn, zoals Ik zei dat het Mijn vlees was. Het is de ware voeding van lichaam, ziel en geest, die drieëenheid van het bestaan, gesymboliseerd door de tempel in de voorhof, het heilige en dan in het Heilige der heiligen, waar de mens spreekt met God en bij Hem vertoeft.
Tot dat Heilige der heiligen kan geen toegang zijn behalve voor offerande, om een offer te brengen van het lichamelijk en verstandelijk wezen, en, in de geest, het geheel te vereenzelvigen met dat allerhoogste offer dat Ik bracht voor Mijn wereld.