20 oktober

Geen last, die hindert

Onze Heer en onze God. Ons geschiede naar Uw Woord.
Een simpel aanvaarden van Mijn wil is de sleutel tot Goddelijke openbaring. Het zal tot heiligheid en geluk leiden. De weg naar het kruis kan een weg zijn van verdriet, maar aan de voet van dat kruis worden de lasten van zonde en wereldse begeerten weggerold.
Het juk, dat Ik op Mij nam door in alle dingen de wil van de Vader te aanvaarden, is aangepast aan de schouders van Mijn dienaren, en vanaf dat moment is er geen enkele last meer, die hindert of drukt.
Ontvang en aanvaard niet alleen in de grote beslissingen van het leven Mijn wil met blijdschap, maar tracht de vervulling van Gods bedoeling ook te zien in iedere onderbreking, en in elke taak, hoe klein die ook mag zijn. Aanvaard het, dank ervoor. Doe dit totdat het een gewoonte wordt, en de vreugde die daaruit voortkomt zal je leven volkomen veranderen.

Geweld

Mijn Koninkrijk moet worden verworven door geweld, dat wil zeggen door inspanning. Hoe kun je dit rijmen met Mijn gave der behoudenis om niet? Mijn gave is waarlijk om niet en is niet de beloning van enige verdienste van de zijde van de mens. Maar net zoals niet aan God en de Mammon beiden de opperheerschappij in iemands leven kan worden gegeven, zo kan Mijn Koninkrijk, waar Ik als Koning heers, niet worden bewoond door iemand waarin het eigen-ik heerst. Het geweld dus is het geweld van de zelftucht en de zelfoverwinning, samen met een intensiteit van verlangen naar Mijn Koninkrijk en een onvermoeibaar streven om Mijn wil te kennen en te doen.