18 oktober

Eenzaamheid

En zij lieten Hem alleen en vluchtten allen. (Marc. 14:50)
Door de eeuwen heen heb Ik alleen eenvoudige daden van trouwe toewijding, van gehoorzaamheid onder moeilijke omstandigheden, van dienende liefde, als een genoegdoening aangenomen voor de eenzaamheid, waaronder Ik als mens moest lijden, toen Ik door allen werd verlaten.
Maar hoe zou Ik, die Mij ten volle had gerealiseerd hoe verlangend de Vader was om te redden, en hoe Hij door de mensen verworpen werd, en Zijn gedachten en bedoelingen misverstaan werden - hoe zou Ik hebben kunnen denken, dat ook Ik dat verlaten worden niet zou leren kennen?
Leer uit deze woorden twee lessen, Mijn kinderen. Leer allereerst, dat Ik weet wat eenzaamheid is, en wat het wil zeggen verlaten te worden en alleen te staan. Weet, dat elke daad, die je uit trouw aan Mij verricht, een troost is voor Mijn hart. Leer ook, dat Ik juist aan degenen, die Mij hadden verlaten de opdracht heb gegeven Mijn boodschap aan de mensheid te verkondigen. Aan deze mensen, die Mij verlieten, aan zulke bange mensen, heb Ik Mijn macht gegeven om te genezen, en tot leven te wekken.
Ik gebruik de wereldse successen niet voor het grote werk van Mijn Koninkrijk. 'Zij lieten Hem alleen en vluchtten allen'. Leer van Mij, dat Ik de menselijke zwakheid liefdevol begrijp en vergeef. Eerst wanneer de mens gefaald heeft, leert hij ware nederigheid. En alleen degene, die nederig is, kan de aarde beërven.

Genade die herschept

Mijn genade is je genoeg, volkomen bevredigend. Mediteer over deze GENADE. Bestudeer wat de Schrift erover zegt. Leer ze te waarderen. Begeer ze als een geschenk van Mij.
Ze kan de charme zijn die alles herschept, wat zonder deze vuil of somber of eentonig is. Ze is de zuurdesem voor het deeg, de olie voor de machine. Ze is een onschatbaar geschenk. Wacht met gebogen hoofd en hart bij die zegen: 'De genade van onze Here Jezus Christus'.