19 oktober

Hoor mijn antwoord

Heer, hoor ons gebed en laat ons roepen tot U doordringen.
De roep van de menselijke ziel blijft nooit onbeantwoord. Het is nooit zo, dat God die roep niet hoort, maar het ligt aan de mens, dat hij het antwoord niet hoort.
Evenals onderdelen van een machine zó worden gemaakt, dat het ene onderdeel in het andere past, en ze volkomen harmonisch werken, zo is dit ook het geval met de roep van de mens en het antwoord van God.
Maar de mens doet alsof die roep iets is, dat geheel op zich zelf staat, waar God wel of niet naar kan luisteren, al naar het Hem behaagt. En hij realiseert zich niet, dat het antwoord er reeds in alle eeuwigheid was en slechts wachtte op de roep. Alleen het feit, dat de mens er geen aandacht aan schonk of niet luisterde, maakte, dat hij zich niet bewust was van het antwoord en dat hij er niet door gered of geholpen werd.

Een koninklijke gever

Jullie zeggen Mij dat jullie hart vol dankbaarheid is. Ik wil van jullie niet zozeer dankbaarheid als wel de vreugde der vriendschap. Besef dat Ik graag geef.
Zoals de Schrift zegt: 'Het behaagt uw Vader om u het Koninkrijk te schenken'. Ik houd ervan om te geven. De Goddelijke natuur is de natuur van een koninklijke gever.
Heb je ooit weleens gedacht aan Mijn vreugde wanneer je bereid bent om te ontvangen? Wanneer je ernaar verlangt Mijn Woorden te horen en Mijn zegeningen te ontvangen?