14 oktober

Het offer

Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt. (Joh. 1:29)
'Christus, ons Paaslam, is voor ons geslacht'. Ik ben het Lam Gods. Leg je zonden op Mij, je mislukkingen, je tekortkomingen. Mijn offer heeft voor alles verzoening gebracht. Ik ben de middelaar tussen God en mensen, de Mens Christus Jezus.
Sta niet stil bij het verleden. Je maakt Mijn offer waardeloos.
Nee! Realiseer je, dat je in Mij alles bezit, volkomen vergeving, volkomen vriendschap, volkomen genezing.

Ontvankelijkheid

Slechts zij die in nauw contact met Mij verkeren, en die bezield worden door Mijn Geest, aangestoken door Mijn liefde, doordrenkt van Mijn kracht, behouden een veerkracht in hun wezen en een ontvankelijkheid voor nieuwe waarheid.
Het kinderhart dat Ik Mijn volgelingen voorhield is altijd bereid om vernieuwd te worden, staat altijd open voor al wat voorbereid is voor 'de nieuwe schepping in Christus Jezus'.