7 oktober

Verblijd je als je zwak bent

Verlosser, spreek Uw vergeving over ons uit. Al onze zwakheden kent gij.
Ja! Ik ken alles. Elke roep om genade, iedere zucht van vermoeidheid. Elke smeekbede om hulp. Ieder verdriet over een mislukking. Elke zwakheid.
Door alles heen ben Ik met je. Ik voel innig met je mee. Mijn kracht staat je ter beschikking.
Verblijd je als je zwak bent, Mijn kinderen. Mijn kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid. Als jij zwak bent, dan ben Ik machtig. Machtig om te helpen, te genezen, te beschermen.
Vertrouw Mij, Mijn kinderen. Ik weet alles. Ik ben bij je. Sterk, machtig, in staat om te redden, steun op Mijn liefde, en weet, dat alles wel is.

De weg omhoog

Slechts met Mij en in Mijn kracht zul je genade en kracht hebben om de zwakheid, het kwade in jezelf te overwinnen. De kledij van je karakter is bezoedeld. Alleen door Mijn behoudenis toe te passen kan ze een trouwkleed worden, een passend gewaad waarin de Bruidegom tegemoet kan worden gegaan.
De basisreiniging van dat kleed is geloof in Mij als je Heiland, je Verlosser. Daarna moet op elke tekortkoming en zonde in je natuur die zonde-verdelgende kracht worden toegepast, welke slechts kan komen door te vertrouwen op Mijn kracht en door te leven met Mij, door Mij lief te hebben en door graag Mijn wil te doen.
Een louter algemeen geloof in Mij als Verlosser en Heiland is onvoldoende. Begin nu met standvastig de weg omhoog te gaan, sterk in Mij en in de sterkte van Mijn macht.