9 oktober

Heb Mij meer lief

Jezus, onze Heer, wij aanbidden U.
O geef, dat wij U meer en meer gaan liefhebben.

Ja! Ik zou je wel met koorden der liefde steeds dichter naar Mij toe willen trekken. De liefde van de zondaar voor de Verlosser, van de geredde voor de Redder, van het schaap voor de liefdevolle Herder, van het kind voor zijn Vader.
Er zijn zo veel liefdebanden, die jou aan Mij binden! Iedere ervaring in je leven van vreugde of verdriet, van moeilijkheden of succes, van ontbering of gemak, van gevaar of veiligheid, stelt zijn eigen speciale eis aan Mij. Elk daarvan dient als antwoord op het gebed: 'Geef, dat ik U meer en meer ga liefhebben'.

Overwin de begeerte

Het luisterend oor -
Oefen het luisterend oor om Mij te horen.
De eerste stap is de aardse verlangens te onderwerpen en alleen Mijn wil te verlangen.
De begeerte als macht moet worden overwonnen.
Dan volgt de inkeer om met Mij te spreken.
Dan het luisterend oor.