30 oktober

De moeilijkste les

Wacht, en je zult de vreugde kennen van iemand, die kalm kan zijn en kan wachten, wetend, dat alles wel is. De laatste en moeilijkste les is de les van het wachten. Wacht dan.
Ik zou vanavond bijna zeggen: 'Vergeef Mij, kinderen, dat Ik toelaat, dat deze extra last op je rust, al is het maar voor even'.
Ik zou wel willen, dat je wist, dat Ik vanaf het moment dat je alles in Mijn handen hebt gelegd en geen andere hulp meer zocht, de kortst mogelijke weg heb genomen om je verlossing te bewerken, en je vrij te maken.
Er is zo veel, dat je moest leren - om in de toekomst onheil te voorkomen. Maar de Vriend met wie je bij het graf van mislukking, van dode ambities, van opgegeven verlangens, staat, die vriend is een Vriend voor eeuwig. Gebruik deze tijd van wachten om de vriendschapsband met Mij te verstevigen, en om Mij nog beter te leren kennen.

Rust in Mijn liefde

Opnieuw wil Ik er de nadruk op leggen dat het dienstbetoon van Mijn volgelingen er altijd een moet zijn van liefde, niet van plichten. Verleidingen kunnen zo licht een besluit gebaseerd op vrees, op plicht overmeesteren, maar tegen liefde heeft de verleiding geen kracht. Leef in Mijn Geest, rust in Mijn liefde.
Bedenk dat, indien je opziet naar Mij voor alle dingen en op Mij vertrouwt voor alle dingen, en Ik niet de volle maat zend waarom je bidt, dan niet gedacht moet worden dat het noodzakelijkerwijs de een of andere zonde is die Mijn hulp verhindert om in en door je te stromen.
In sommige gevallen kan dat zo zijn, maar het kan ook eenvoudig Mijn hand van terughoudendheid zijn die op je gelegd wordt, terwijl Ik fluister: 'rust een poosje in Mij. Kom even opzij en rust even'.