1 november

Gebed van vreugde

Dierbare Heer, vreugde is de bode, die onze gebeden tot U brengt.
Gebed kan zijn als wierook, die opstijgt, steeds hoger en hoger; of het kan zijn als een grondmist, die niet loskomt van de aarde, en nooit eens optrekt.
Het Oog, dat alles ziet, het Oor, dat alles hoort, kent iedere kreet.
Maar het gebed van het ware geloof is het gebed van vreugde, dat het Hart van Liefde, waarheen het opstijgt om het te begroeten, ziet en kent, en dat zeker is van een blij antwoord.

Blijdschap in november

Deze dingen heb Ik... gesproken, opdat uw blijdschap vervuld zij.
Het waarmerk van een ware volgeling van Mij is blijdschap.
Geen oppervlakkig genoegen in 's levens gebeurtenissen, maar een opborrelen van binnenuit van dat geluk, dat slechts kan komen uit een hart dat vrede kent, geborgen als het is in zijn vriendschap met Mij. Blijdschap, sterk en kalm, trekt de mensen aan tot Mij.
Hoe velen die Mij als Heer toeëigenen, weerspiegelen een sombere Christus en verwonderen zich dat de wereld zich liever keert tot de valse schittering en het klatergoud van de genoegens van die wereld.
Waarlijk, Mijn volgelingen loochenen Mij door zo te doen. Ik ben een verheerlijkte Christus. Een Christus van de triomferende overwinning. Helaas! Mijn volgelingen wijzen te vaak op het doodskleed van het graf. Leer toch lief te hebben en te lachen.