6 november

God in actie

Macht is niet zo'n overweldigende kracht als het lijkt, iets wat je zomaar te hulp roept, wat je in noodsituaties vraagt tussen beide te komen. Neen! Macht is niets anders dan God in actie.
Wanneer daarom een van Mijn dienaren, hoe zwak hij naar de mens ook mag zijn, God toestaat om door hem te werken, dan is alles wat hij doet machtig.
Draag deze gedachte met je mee in de dagen, waarin je weinig tot stand schijnt te brengen. Tracht te zien, dat jij het niet bent, maar de Goddelijke Geest in je. Al wat je te doen staat is je eigen ik uit te bannen, zoals Ik je al eerder heb gezegd. Een zeer krachtige bijl in de hand van de Meester doet veel. Maar in een zwakke kinderhand vermag diezelfde bijl niets. Zie je wel, dat het niet het instrument is, waar het om gaat, maar de hand van de Meester, die het instrument hanteert?
Bedenk, dat een dag, waarop een of andere geestelijke waarheid je duidelijker is geworden, geen verloren dag is. Bedenk, dat een dag, die je Mij gaf om te gebruiken, geen verloren dag is. Misschien heb je niet eens bemerkt, dat Ik die dag heb gebruikt. Laat dat maar rustig aan Mij over. Blijf in Mij en Ik in jou, dan zul je veel vrucht dragen. De vrucht is niet het werk van de ranken, hoe trots deze ranken de vrucht ook mogen dragen. Het is het werk van de wijnstok, die zijn leven gevend sap door die ranken zendt. Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken.

Je levenstuin

Denk vanavond aan Mij als aan de Grote Tuinman, die je verzorgt en voor je zorgt, zoals een tuinman doet voor zijn tuin.
Hier snoeiend, daar beschermend tegen vorst, plantend, overplantend. Zaaiend het zaad van deze of gene waarheid, het beschuttend door de rijke aarde, Mijn regen en de zon zendend om in zijn groei te helpen, en zo teder wakend terwijl het reageert op Mijn zorg. Liefdevol bezorgd wanneer zijn eerste verlangende groen verschijnt. Vol vreugde bij het zien van de knop en wanneer de schoonheid van de bloem wordt gezien. Het zaad en de vrucht van Zijn weiden.
De Grote Tuinman. Laat Mij de verzorging van je levenstuin met je delen.