13 november

De oplossing voor elk probleem

De mens houdt over de betekenis van Mijn uitnodiging 'Kom tot Mij' er zulke vreemde ideeën op na! Maar al te vaak is het uitgelegd als een aansporing om zijn verplichte opwachting te maken bij een Schepper, of om te voldoen aan zijn verplichtingen jegens een Redder.
Het 'Kom tot Mij' is zo rijk aan inhoud, dat het een dergelijke uitleg zelfs verre te boven gaat. 'Kom tot Mij' voor de oplossing van elk probleem, voor rust als er iets is, waarvoor je bevreesd bent, voor alles, wat je nodig hebt - voor geest, ziel en lichaam.
Ben je ziek? Kom voor gezondheid tot Mij! Heb je geen thuis? Vraag Mij erom! Heb je geen vriend? Vraag een vriend! Ben je zonder hoop? Vraag een schuilplaats!
'Kom tot Mij' voor alles.

Een eenzame weg

Voor Mij is ieder van Mijn kinderen een persoonlijkheid met verschillende eigenschappen en verschillende behoeften.
Voor allen zonder uitzondering moet de weg naar het hoogste een eenzame weg zijn wat betreft menselijke hulp en begrip.
Niemand anders kan dezelfde noden en verlangens voelen of op dezelfde wijze het eigen innerlijk verduidelijken. Daarom heeft de mens Goddelijke kameraadschap nodig. Die kameraadschap, die alleen elk hart en elke nood kan begrijpen.