10 november

Nieuwe krachten

Bedenk, dat de moeilijkheden en de zorgen van het leven niet bedoeld zijn om je vooruitgang tegen te gaan, maar om de snelheid op te voeren. Je moet nieuwe krachten en machten inschakelen.
Wat het ook is - je moet alles te boven komen, alles overwinnen. Vergeet dit niet.
Het is als bij een wedloop. Je moet je door niets laten ontmoedigen. Je moet je door geen enkele moeilijkheid laten overwinnen. Maar jij moet de moeilijkheden overwinnen.
Mijn sterkte zal er zijn, wachtend op jou. Schakel je hele denken en al je krachten in. Door kleine moeilijkheden opzij te schuiven wordt de kiem gelegd voor grote moeilijkheden.
Ga in de overwinning staan. Ik zou graag zien, dat je de weg van de overwinning bewandelde.
'Hem nu, die u voor struikelen kan behoeden en onberispelijk doen staan voor Zijn heerlijkheid in grote vreugde...'.

Rust voor de vermoeiden

Die vermoeidheid moet je ertoe brengen neer te zinken als een moe kind om te rusten in Mijn liefde. Blijf daar totdat die liefde je wezen zo doordringt, dat je erdoor wordt ondersteund, en aldus versterkt, sta je weer op.
Blijf totdat je voelt dat dit zo is, werkeloos, je bewust van Mijn tegenwoordigheid. Je werk is een groot werk en je moet jezelf verfrissen en je werk pas weer aanpakken na perioden van rust.
De activiteit op het vlak van de Geest is zo groot, zo wonderbaar, dat zonder de tijden van gedwongen rust en gebed, je zou worden aangezet tot een emotionele activiteit op het natuurlijke vlak, die Mijn bedoelingen voorbij schiet.