8 november

Veeg de lei schoon

Eén ding doe ik: vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel. (Filippenzen 3:14)
Vergeet het verleden. Denk alleen aan zijn blijde dagen.
Veeg de lei van je herinnering schoon met de liefde, die alles wil uitwissen, wat niet gegrond was in de liefde.
Je moet je fouten vergeten, jouw fouten en die van anderen. Verwijder ze uit het boek van je herinnering.
Ik stierf niet op het kruis om de mens de last van zijn eigen zonden te laten dragen. 'Hij heeft zelf onze zonden in Zijn lichaam op het kruishout gedragen'.
Als je de zonden van anderen niet vergeet, terwijl Ik ze droeg, dan vermeerder je Mijn lijden.

Je reddingslijn

Denk aan de krachtige reddingslijn van geloof en kracht. Dit is, zoals Ik je heb gezegd, je reddingslijn.
Het betekent een blijvende communicatie tussen ons. Je bidt om geloof. Ik schenk je geloof. Dit stelt je in staat de kracht te beproeven die Ik je geef, terwijl je geloof terugkeert tot Mij in een steeds toenemende sterkte. Mijn kracht en jullie geloof altijd in uitwisseling. Het ene roept het andere op, elk afhankelijk van de ander, totdat Mijn geloof in jullie metterdaad gerechtvaardigd wordt door de kracht die je uitoefent.