27 november

Geen tegenwerking

Niet onze wil, maar Uw wil, o Heer!
De mens heeft Mij in dit opzicht zo verkeerd begrepen. Ik wens geen wil, die met tegenzin op Mijn altaar wordt gelegd. Ik wens, dat je verlangen en liefde uitgaat naar Mijn wil, omdat daarin je geluk is gelegen en de rust voor je geest.
Telkens wanneer je voelt, dat je de keuze niet aan Mij kunt overlaten, moet je bidden, niet om Mijn wil te kunnen aanvaarden, maar om Mij beter te leren kennen en Mij meer lief te hebben. Met die kennis en liefde zul je tot de overtuiging komen, dat Ik het 't beste weet, en dat Ik voor jou en de jouwen slechts het allerbeste verlang.
Wat kennen zij Mij slecht, die denken, dat Ik hen wil tegenwerken. Hoe dikwijls verhoor Ik hun eigen gebeden op de beste en vlugste manier.

Geest van het avontuur

Het pad is beproefd, elke stap is gepland met het oog op je vooruitgang. Toets je werk nooit aan wat anderen kunnen volbrengen of aan wat zij ongedaan laten. Aan jullie is het, de opdracht uit te voeren, waarvoor Ik jullie heb gesteld. Ga voorwaarts in Mijn kracht en in de geest van het avontuur.
Ongedroomde hoogten kunnen op deze wijze worden bereikt. Trek nimmer je bekwaamheid in twijfel. Het was aan Mij om daarover te beslissen. Geen ervaren leider zou een volgeling aan een taak zetten die zijn kracht te boven ging. Vertrouw Mij, je Leidsman.
De wereld zou allang voor Mij gewonnen zijn, indien Mijn volgelingen onverschrokken waren geweest, bezield door hun geloof in Mij. Het is geen nederigheid om te aarzelen de grote opdracht uit te voeren die Ik geef. Het is een gebrek aan geloof in Mij. Wachten tot je je sterk voelt, is lafhartig. Mijn kracht wordt gegeven voor de taak, maar Ik schenk haar niet voor de periode van aarzeling voordat je begint.
Hoe veel van Mijn werk blijft onverricht door gebrek aan geloof. Telkens opnieuw kan worden gezegd: 'Hij deed niet vele machtige werken vanwege het ongeloof van deze volgeling'.