23 november

Het woeden van de wereld

In de wereld zult ge verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen. (Joh. 16:33)
Je zou dus kunnen vragen, Mijn kinderen, waarom je nog verdrukking moet lijden, als Ik de wereld heb overwonnen.
Mijn overwinning was toch niet, zoals je wel weet, voor Mijzelf, maar voor jullie, voor Mijn kinderen. Ik overwon iedere verzoeking en elke moeilijkheid zodra die zich voordeed.
De machten van het kwaad hadden zich tot het uiterste ingespannen om middelen te bedenken, waardoor zij Mij zouden kunnen vernietigen. Zij faalden, maar hoezeer zij faalden was alleen bekend aan Mij en aan Mijn Vader, die in staat was Mijn onversaagde Geest te lezen. Voor de wereld, zelfs voor Mijn eigen volgelingen, was het alleen maar een verloren zaak. Beschimpt, bespuwd en gegeseld, moesten zij Mij wel als overwonnen beschouwen. Hoe konden zij weten, dat Mijn Geest vrij was, ongebroken en onbeschadigd?
En omdat Ik gekomen ben om de mens te tonen wie God is, moest Ik die mens laten zien, dat het kwaad en zijn macht God niet kunnen overwinnen, beschadigen of deren. Men kon niet zien, dat Mijn Geest zich ongedeerd in de schuilplaats van de Vader bevond, verheven boven de woede en haat van deze wereld. Maar men kon wel Mijn lichaam zien, dat verrezen was, en daaruit de conclusie trekken, dat zelfs de laatste poging van de mens niet bij machte was geweest Mij iets te doen.
Laat dit je moed geven, want je moet delen in Mijn verdrukkingen. Als de boze je niet uitdaagt, dan moet je wel het eigendom van de boze zijn. Maar als de boze je wel uitdaagt, als de beproevingen zwaar drukken, dan komt dat, omdat je aan Mijn kant staat en als Mijn vrienden bent blootgesteld aan de haat van de boze.
Maar houd goede moed. Je wandelt met Mij. Ik heb het kwaad in elk opzicht overwonnen, ofschoon de mens het onomstotelijk bewijs daarvan slechts kon zien door Mijn opstanding uit de doden. En in Mijn overwinnende kracht wandel je vandaag ongedeerd.

Indien verkeerd begrepen

Wacht op Mij.
Wacht totdat Mijn kracht je wezen heeft vervuld en je niet langer zwak, nietig, 'verkeerd begrepen' bent. Verhef je boven alle getob over hoe anderen over je oordelen. Laat aan Mij over om uit te leggen wat Ik wil omtrent jullie en je daden.
Zou je een Christus willen volgen die Zijn Goddelijke kracht had verspild aan nutteloze ophelderingen?
Zo is het ook met jullie. Laat aan Mij over om je te rechtvaardigen en om je Voorspraak te zijn, of vertrouw Mijn zwijgen in deze zaak zoals in alle andere dingen.