16 november

Eendracht maakt macht

Waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in hun midden. (Matth. 18:20)
Beroep je altijd op deze belofte. Weet, dat het waar is, dat wanneer twee van Mijn geliefden samenkomen, Ik de Derde ben. Doe nooit iets af van die belofte.
Wanneer jullie bij elkaar zijn in Mijn Naam, door één band in Mijn Geest verbonden, dan ben Ik in je midden; dus niet alleen maar, wanneer je samenkomt om Mij te begroeten en om Mijn stem te horen.
Denk eens in welk een macht dit betekent. Weer is het de les van de macht, die ontstaat als twee mij eensgezind dienen.

Allen zijn waardig

Behandel allen als degenen om wie Ik Mij bekommer.
Je zou de armen, de zieken of hen die in de gevangenis zijn bezoeken, heel goed wetende dat Ik dat zou zien als aan Mij gedaan.
Ik wil nu dat je nog verder gaat op de weg van Mijn Koninkrijk. Je komt met velen in aanraking die niet arm zijn, niet ziek, niet in de gevangenis. Misschien verzetten ze zich tegen je. Misschien slaan ze geen acht op veel dat je van waarde beschouwt, misschien lijken ze je hulp niet nodig te hebben. Kun je dezen ook behandelen zoals je Mij zou wensen te behandelen? Misschien verkeren ze in groter nood dan de overigen die je verlangt te helpen.
Voor jullie lijken hun oogmerken onwaardig, hun zoeken van zichzelf staat je misschien tegen. Toen Ik zei: 'Oordeelt niet', rekende Ik hen daar dan ook niet onder?
Kun je Mijn woorden beperken om ze aan te passen aan je eigen genegenheden?
Dit is geen gemakkelijke opdracht die Ik je voorhoud, maar je weg is de weg van gehoorzaamheid. Ik gaf Mijn volgelingen geen opdracht die ze naar believen konden aanvaarden of niet. Mijn 'Oordeelt niet' was bindend en een nieuw gebod gaf Ik hen, dat ze moesten liefhebben.
Voor hen die Mij nog geen Heer noemen is liefde de enige magneet die hen zal aantrekken tot Mij. Wees zuiver, wees sterk, wees liefhebbend.