24 november

Heb deel aan Mijn levenswerk

Beschouw je dagelijkse bezigheden en alles, wat er verder op je weg komt, als werk, dat je voor Mij kunt doen. Op alles, wat je in die gezindheid doet, zal een zegen rusten. Als je zo je dagelijkse dienst aan Mij aanbiedt, heb je deel aan Mijn levenswerk, en help je Mij derhalve Mijn wereld te redden.
Je kunt het misschien niet zien, maar als je jezelf opoffert voor anderen heeft dit zo'n reddende kracht, dat dit het bevattingsvermogen van de mens op aarde verre te boven gaat.

Eeuwige kalmte

Bedenk dat je leeft in de eeuwigheid, niet in de tijd. Laat er geen haast zijn om dit of dat te doen. Daaruit volgt dat voor elke taak de eeuwigheid je deel is.
Hoe vaak, en hoe treurig ook, heeft machteloze haast het werk van Mijn Koninkrijk belemmerd, niet bespoedigd.
Leef rustiger, gebaad in de kalmte der eeuwigheid. Voel deze voordat je Mijn tegenwoordigheid verlaat. Geen koortsachtige haast om Mijn wil te doen. Je moet uitgaan in Gods grote kalmte.
Zijn scheppingsplan kende geen haast. Voel je niet de kracht der kalmte die gelegen is achter Gods werk in de natuur? Rust en ervaar het.