9 november

Wonderbare vriendschap

Denk aan Mij als aan een Vriend, maar realiseer je ook, wat een wonder onze vriendschap is! Zodra een mens Mij niet alleen aanbidding en eer, gehoorzaamheid en trouw schenkt, maar ook liefdevol begrip, dan wordt hij Mijn vriend, zoals Ik zijn Vriend ben.
Wat Ik al niet voor jou kan doen. Ja! Maar ook - wat kunnen wij niet voor elkander doen. Wat kun je al niet voor Mij doen.
Je dienen wordt zo heel anders als je weet, dat Ik op jouw grote vriendschap reken om dit of dat voor Mij te doen...
Denk meer na, denk veel na over de gedachte, dat Ik jullie als Mijn vrienden beschouw, en hoe heerlijk het voor Mij is te weten tot wie Ik Mij kan wenden om liefde, begrip en hulp.

Het gloedvolle hart

Denk aan de wandeling naar Emmaüs, denk aan het feest der openbaring dat volgde, aan de begripvolle vriendschap die er het gevolg van was.
Wat had Ik, hun Heer, hun opgestane Heer, veel uitgelegd aan Mijn twee discipelen gedurende die wandeling. Zoveel van wat voor hen een mysterie was, werd duidelijk toen we de weg vervolgden. Toch werd Ik niet bekend als hun Meester, totdat Ik bij het breken van het brood Mijzelf openbaarde. Toen ze naderhand over Mij spraken, zeiden ze: 'Was ons hart niet brandende in ons, terwijl Hij onderweg tot ons sprak?'
Tob er daarom niet over indien al wat Ik voor je kan betekenen nog niet geopenbaard is. Wandel met Mij, spreek met Mij, nodig Mij uit als je gast en laat aan Mij over Mijn tijdstip van zelfopenbaring. Ik wil dat elke dag een wandel met Mij is.
Voel je nu op dit ogenblik niet je hart in je branden, als door de gloed van verwachting?