5 november

De tweede komst

Jezus, Trooster van allen, die treuren, help ons Uw troost te brengen tot ieder hart en elk leven waarin U die troost door ons wilt geven. Gebruik ons Heer. Of het nu gedurende vele of weinige jaren is. Stel ons op die plaats, waar wij U het best kunnen dienen, en voor U het meest van invloed zijn.
De wereld zou spoedig, heel spoedig tot Mij gebracht zijn, als slechts allen, die Mij als Heer, als Christus, erkennen, zich onvoorwaardelijk beschikbaar zouden stellen om door Mij gebruikt te worden.
Ik zou ieder menselijk lichaam net zo machtig kunnen gebruiken als Ik Mijn eigen menselijk lichaam als een kanaal voor Goddelijke liefde en macht heb gebruikt. Ik stel Mijn tweede komst niet uit. Mijn volgelingen doen dat.
Als ieder voor Mij, door Mij, en in Mij leefde, en Mij toeliet in hem te leven, hem te gebruiken om het Goddelijke door hem tot uitdrukking te brengen, zoals Ik dat op aarde heb gedaan, dan zou de wereld reeds lang geleden tot Mij getrokken zijn, en zou Ik al gekomen zijn om het Mijne op te eisen.
Tracht dus zo te leven, Mijn kinderen, dat je geen enkel ander verlangen kent dan dat Mijn beeltenis in jou zichtbaar wordt, en Mijn liefde aan jouw wereld wordt getoond.

De levenswijn

Zij hebben geen wijn.
Er ontbreekt iets op het feest van het leven.
Alleen Ik kan dat heerlijke bestanddeel van het leven schenken, waaraan de wereld gebrek heeft. De blijdschap, de levensvonk kan alleen Ik geven. Aan jullie is het om het gemis, de zielloosheid aan te voelen. Aan jullie is het om te zeggen - 'Zij hebben geen wijn'.
'Wat Hij u ook zegt, doet dat'.
Jullie taak is het om de waterkruiken te vullen met water.