26 november

Mijn schoonheid

De profeet begreep de waarheid van het woord, dat Ik later heb gesproken: 'Wie oren heeft, die hore'. Dit zou ook zó kunnen worden gezegd: 'Wie ogen heeft, laat die zien'.
De God, die op aarde geboren moest worden, mocht geen lichaam bezitten, dat zo mooi zou zijn, dat men Hem om de schoonheid van Zijn uiterlijk zou volgen en aanbidden.
Neen! Hij moest zijn als iemand, die door de wereld veracht zou worden, maar voor het oog, dat kon zien, zou de Geest, die in dat lichaam woonde, zo mooi zijn, dat het was alsof er aan die schoonheid niet ontbrak. 'Als wij Hem aanzagen, zo was er geen gestalte, dat wij Hem zouden begeerd hebben'.
Bid om geopende ogen, om de schoonheid te zien van Mijn karakter, van Mijn Geest. Nee, meer nog - zoals het geloof de schoonheid van God zag in die Ene, die geen gestalte of heerlijkheid had - bid om dat geloof te mogen bezitten, waardoor je de schoonheid van Mijn liefde kunt zien in Mijn omgang met jou, en in Mijn werken. Totdat je met het oog van het geloof alles zult zien, wat je verlangt te verstaan over dat, wat de wereld wil veranderen in wreedheid en hardheid.
Ken Mij. Spreek tot Mij. Laat Mij zo tot je spreken, dat Ik je liefdevol hart duidelijk kan maken, wat nu nog mysterieus en zinloos schijnt te zijn ('wat geen gedaante noch heerlijkheid heeft').

Volkomen gehoorzaamheid

Wandel op Mijn weg.
Mijn weg is die van het doen, niet alleen van het aanvaarden van de wil van de Vader.
Je onderwerpen aan die wil, hoe graag je dat ook doet, is niet voldoende.
Je werk en invloed voor Mij worden gehinderd als je leven er niet een is van volkomen gehoorzaamheid.
'Door de gehoorzaamheid van die Ene zullen velen rechtvaardig gemaakt worden'.
Wat zou er van je behoudenis zijn geworden, als Ik in MIJN taak was gestruikeld en had getwijfeld?
Door de gehoorzaamheid van Mijn aardse leven was het, dat Ik kon redden en zo moet het ook zijn bij jullie.