14 november

Omwegen

Het leven is niet gemakkelijk, Mijn kinderen. De mens heeft er niet van gemaakt wat de bedoeling van Mijn Vader was.
Wegen, die bedoeld waren als rechte paden, zijn door de mens tot omwegen en gevaarlijke wegen gemaakt, vol obstakels en stenen van moeilijkheden.

Blijdschap behoort je toe

De toekomst is niet jullie zorg, het is de Mijne. Het verleden heb je Mij teruggegeven en je hebt niet het recht daarbij te blijven stilstaan.
Alleen het heden is Mijn geschenk aan je en daarvan slechts elke dag wanneer hij aanbreekt. Maar als je op die dag vroegere smarten en wrevels en mislukkingen samenpropt evenals de mogelijke bezorgdheden over de jaren die je hier nog zijn toebedeeld - welke hersens en geest kan die spanning dragen?
Hiervoor heb Ik nooit Mijn Geest en troost en hulp toegezegd.