7 november

Het eigen ik doet Gods macht teniet

Als je bij Mij blijft en alleen Mijn wil en Mijn werk wilt doen, dan kan het niet anders of Mijn Geest moet door het kanaal van jouw leven naar de levens van anderen stromen.
Velen menen, dat het nederig is om te zeggen, dat zij weinig doen, en voor Mijn wereld van weinig waarde zijn. Als men dat denkt is het hoogmoed.
Stel je voor, dat de buis van de waterleiding zei: 'Ik doe zo weinig, ik zou wel van meer nut willen zijn'. Het antwoord zou luiden: 'Jij bent het niet, die redt en zegen brengt, maar het water, dat door je heen stroomt. Al wat jij te doen hebt is ervoor te zorgen, dat er niets is waardoor je verstopt raakt en het water niet door je heen zou kunnen stromen'.
Het enige dat jouw kanaal kan verstoppen, is je eigen ik. Houd dat eruit, en weet, dat dan Mijn Geest er doorheen stroomt. Omdat jullie kanalen zijn, moeten allen, die met jullie in aanraking komen, daar beter van worden.
Zie dit in, en je zult het vanzelfsprekend vinden, dat zij geholpen worden, niet door jou, maar door Mijn Geest, die door jou heenstroomt als door een kanaal.

Verloren kansen

Denk aan iemand die veel onheil in de wereld of in je eigen leven heeft gesticht. Bedenk dan eens dat er mogelijk een tijd is geweest dat een simpele daad van gehoorzaamheid aan Mij door iemand die zijn pad kruiste, hem zijn onrecht had getoond en hem had terechtgewezen, alvorens het kwade hem overmeesterde.
Menige niet overwonnen zonde, zondige gebeurtenis kan worden teruggevoerd tot een gebrek aan gehoorzaamheid, misschien in lang vervlogen jaren, van iemand die beleed Mij te dienen.
Denk daaraan wanneer je spreekt met hen die Mij oordelen naar het kwade dat zij vinden dat Ik op de wereld toelaat. En nu wat jezelf betreft, sta niet stil bij het verleden, maar verkeer meer met Mij, opdat er in de toekomst geen zonden van nalatigheid of van overtreding zullen zijn.