20 november

Ik ben het antwoord

Je hoop is op de Here. Stel steeds meer je hoop op Mij. Weet, dat wat de toekomst ook brengen moge, deze steeds meer van Mij zal brengen. Die toekomst kan alleen maar blij en vol vreugde zijn. Dus in hemel, of op aarde, waar je je ook mag bevinden, moet je weg waarlijk een vreugdevolle weg zijn.
Probeer geen antwoord te vinden op de raadsels van de wereld. Leer Mij steeds beter kennen, dan zul je daardoor op alles, wat je hier moet weten, een antwoord hebben, als je Mij in die reine, geestelijke wereld van aangezicht tot aangezicht zult zien, zul je er geen behoefte aan hebben om nog iets te vragen. Ook daar zul je al je antwoorden in Mij vinden.
Bedenk, dat Ik indertijd het antwoord was op alle vragen van de mens over Mijn Vader en Zijn wetten. Ken geen theologie. Ken mij. Ik was het Woord van God.
Alles wat je over God moet weten, weet je in Mij. Als een mens Mij niet kent, dan zal alles, wat je uitlegt, op een niet-ontvankelijk hart terechtkomen.

Oplettend verwachten

Wacht voor Mijn aangezicht in nederig, stil verlangen. Wacht in algehele en kinderlijke gehoorzaamheid. Wacht als een dienstknecht, in afwachting van de bevelen en wensen van zijn meester. Wacht als een geliefde, verlangend de eerste aanduiding van een behoefte op te merken en zich haastend om erin te voorzien. Wacht op Mijn opdrachten en bevelen. Wacht op Mijn leiding, op Mijn voorzieningen.
Welnu, in zulk een leven kun je zeer zeker goedsmoeds zijn. Kan een leven saai en somber zijn wanneer er steeds dat oplettend verwachten is, steeds die verwachting van een blijde verrassing, steeds het wonder der vervulling, de vreugde der voorziening?