18 november

Verblindende heerlijkheid

Sta op, wordt verlicht, want uw licht komt en de heerlijkheid des Heren is over u opgegaan. (Jesaja 60:1)
De heerlijkheid van de Heer is de schoonheid van Zijn karakter. Die heerlijkheid is over je opgegaan als je je dit realiseert, hoewel dat op aarde slechts ten dele mogelijk is.
De schoonheid van de reinheid en de liefde van God is voor stervelingen te verblindend om die ten volle te kunnen zien.
De heerlijkheid van de Heer is ook over jullie opgegaan wanneer jullie levens die heerlijkheid weerspiegelen, wanneer je in liefde, in geduld, in dienen, in reinheid, of wat het ook mag zijn, iets van de Vader aan de wereld openbaart, als een bewijs, dat je met Mij, je Heer en Verlosser, bent geweest.

Vreugde en moed

Vertrouw op Mij. Doe meer dan vertrouwen. Verheug je in Mij. Als je werkelijk vertrouwt, kun je niet anders dan blij zijn. Het wonder van Mijn zorg, bescherming en voorziening is zo bovenzinnelijk schoon, zoals je vertrouwen je dat openbaart, dat je gehele hart wel moet zingen van de vreugde daarover.
Die vreugde is het, die je jeugd inderdaad vernieuwt. Die bron van je vreugde en moed.
Zou Ik werkelijk niet weten wat Ik voorschreef, toen Ik zei: 'Heb lief en lach?' Maar - je houding moet goed zijn, niet alleen jegens Mij, maar jegens hen die je omringen.