12 november

De stille kreet

Jezus, hoor ons, en laat onze roep tot U komen.
Die stille kreet, die opstijgt uit harten vol angst, wordt boven alle muziek uit in de hemel gehoord.
De problemen van een vragend hart worden niet opgelost door de argumenten van theologen, maar door de kreet van het hart tot Mij, en de overtuiging, dat Ik die heb gehoord.

De muziek van de hemel

Mij verheerlijken is, al lovende, Mijn karakter weerspiegelen in je leven. Opstijgen met vleugels als van adelaars, hoger en hoger, om je steeds dichter tot Mij te verheffen.
Mij loven is zingen, je hart zich laten ontroeren. Mij verheerlijken is precies hetzelfde tot uitdrukking brengen, maar dan door middel van je hele wezen, je hele leven. Wanneer Ik zeg: 'Verblijd je, verblijd je', dan oefen Ik je om dit tot uitdrukking te brengen in je hele natuur.
Het Mij verheerlijken door geheiligde levens en toegewijde harten vol liefde, dat is de muziek van de hemel.