15 november

Door Mijn Geest

Men is geneigd te denken, dat Ik alleen de wonderen deed tijdens Mijn leven op aarde. Maar dat is niet juist. Als er ergens iemand is, die volledig op Mij vertrouwt, en de keuze van dag en uur aan Mij overlaat, dan openbaart Mijn macht tot het doen van wonderen zich heden ten dage net zo wonderlijk als toen Ik op aarde was, en Mijn apostelen bevrijd werden, of toen Ik door hen wonderen deed en genezingen verrichtte.
Vertrouw op Mij. Heb een onbeperkt geloof in Mij, en je zult zien, en ziende zul je Mij al de eer geven. Denk aan de volgende woorden en zeg dikwijls in jezelf 'niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest! zegt de Here'.
Wees veel in gedachten bezig met alles, wat Ik op aarde heb gedaan en zeg dan tot jezelf 'Hij, onze Heer, onze Vriend, kan dit ook nu in ons leven doen'.
Pas deze wonderen toe op je noden van vandaag en weet, dat je hulp en redding zeker zal komen.

Delen met Mij

Door 's levens moeilijkheden en beproevingen word je niet zoveel getraind en onderwezen als door de perioden waarin je je terugtrekt om alleen te zijn met Mij.
Moeilijkheden en beproevingen alleen strekken niet tot verbetering, zijn niet van geestelijke waarde. Die waarde wordt alleen verkregen door contact met Mij. Blijdschap die met Mij wordt gedeeld of droefheid en moeiten die met Mij worden gedeeld, kunnen beide van grote geestelijke waarde blijken, maar die wordt verkregen door het delen met Mij. Deel alles met Mij.
Denk eraan dat in een ware vriendschap het delen wederkerig is, dus wanneer je deelt met Mij, deel Ik in toenemende mate met jullie - Mijn liefde, Mijn genade, Mijn blijdschap, Mijn geheimenissen, Mijn kracht, Mijn menigvuldige zegeningen.