3 november

Geen limiet

Onbeperkte voorziening, dat is Mijn wet. O, die onbeperkte voorziening! En ach, wat een arme verstopte kanalen! Besef je dan niet, dat er geen grenzen zijn aan Mijn macht?
Maar de mens vraagt - en bespot God in deze - om zulke armzalige dingen. Zie je niet in, dat je Mij onrecht aandoet? Ik wil je een geschenk geven, en als je je dan tevreden stelt met dat, wat armzalig, minderwaardig en onrein is, dan beledig je Mij, de Gever.
'Vraag wat ge maar wilt, en het zal u geworden'. Hoe Ik de belofte kan vervullen is Mijn zaak, niet jouw zaak...
Heb een groot geloof, en verwacht grote dingen en je zult grote dingen ontvangen.

Op de hoogten

Het zonlicht op Gods heuvels lokt de mensen om Zijn berghoogten te zoeken.
Trek weg uit de vooroordelen en angsten in het dal en ga op weg naar de zonovergoten berghellingen met Mij. Eerst zal Ik voorzichtig leiden, zo voorzichtig; dan, wanneer je aan kracht wint, zullen we samen van grasrijke hellingen vertrekken naar de ruige berghoogten, waar nieuwe vergezichten zich voor je ontsluiten en waar Ik je Mijn geheimenissen van die hoogten kan onderwijzen. Het leven bergt meer wonderbare mogelijkheden in zich dan je nu nog kunt beseffen, en terwijl je voortgaat zullen zich altijd weer nieuwe mogelijkheden openbaren.